מילון מושגים למאייד המתחיל

משתמשים חדשים בסיגריה האלקטרונית? מעוניינים לעבור לאדות במקום לעשן? זה המקום לשאול וללמוד על כל הדברים שחשוב שתדעו
פרסם תגובה
Subbie
הודעות: 1164
הצטרף: 26 אוקטובר 2014, 00:53

מילון מושגים למאייד המתחיל

הודעה על ידי Subbie » 11 אוקטובר 2016, 03:38

הי,
ברוכים הבאים לפורום ולעולם האיוד :thumbup:

הנה כמה מושגים שיעזרו לכם להבין מי נגד מי:

נוזל אידוי:
נוזל הבסיס (רוב הנוזל) יהיה עשוי מאחד המרכיבים הבאים או שניהם ביחסים שונים:
Vg - Vegetable Glycerine - שמן צמחי- נותן יותר אדים.
Pg - Propylene glycol - פרופילן גליקול - נותן יותר טעם/תחושה בגרון.
לנוזל הבסיס מוסיפים לרוב:
Nicotine - ניקוטין - נותן את המכה בגרון ומה שבעצם מאפשר להחזיק אותכם בלי סיגריות.
וחומרי טעם וריח.

סגנון אידוי:
DL - Direct Lung Inhale - שאיפה ישירה של האדים אל הריאות (נרגילה סטייל).
MTL - Mouth to Lungs - אידוי פה-ריאות, כמו בסיגריה. קודם שואפים את האדים אל חלל הפה, ומשם, שואפים אותם אל הריאות.

אם אתם בוחרים לאדות בסגנון נרגילה לכו על 6 מ"ג ניקוטין. סביר להניח שריכוז זה של ניקוטין יתאים לכם באידוי בסגנון זה.
אם אתם בוחרים לאדות בסגנון MTL לכו על 12 מ"ג ניקוטין. סביר להניח שריכוז זה של ניקוטין יתאים לכם באידוי בסגנון זה.


מוד-ההתקן שבתוכו יש סוללה והיא זאת שנותנת כוח לסליל, חלקם עם סוללות מובנות וחלקם עם סוללות מתחלפות, כמעט בכולם(חוץ מהמכניים) יש חיבור Micro USB(כמו למכשיר האנדרואיד שלכם) או Mini Usb (כמו המצלמה הדיגיטלית שלכם) להטענה ו/או לעדכוני גירסא.

מוד מכני-mech mod - צינור ממתכת שמכיל בתוכו סוללה ומתג/כפתור מכני(מקצר מעגל) - סוג זה ממש לא מומלץ למתחילים(לדעתי לא מומלץ לאף אחד בכלל) בגלל שאין בו שום הגנה נגד קצר/פריקת יתר/חום/טעויות משתמש, הוא משחרר את כל עצמת הסוללה בלי בקרה לתוך הסליל וברגע שהסוללה מתעייפת קצת(בחצי טעינה) חווית האידוי יורדת בחצי, וממשיכה לרדת בהדרגה ביחד עם טעינה הסוללה.

מוד וולטים - VV (Variable Voltage) mod - בעיקרון זה מסוג סוללות האגו טוויסט הישנות שאפשר לשנות את הוולטים, מוד זה גם לא הכי מומלץ לשימוש בגלל שתכלס VV זו אופציה דיי חסרת תועלת ופרימיטיבית יחסית לקדמת הטכנולוגיה שנמצא בא השוק עכשיו.
ברגע שהסוללה מתעייפת קצת(בחצי טעינה) חווית האידוי יורדת בחצי, וממשיכה לרדת בהדרגה ביחד עם טעינה הסוללה.

מוד מתח משתנה - VW(Variable Wattage) mod - נראה בד"כ כמו קופסא המכיל בתוכו את הסוללה ולוח שבבים אלקטרוני - סוג זה הוא המומלץ לשימוש בגלל שברוב המוחלט של המודים האלו יש את כל ההגנות שימנעו מאיתנו נזילו/שחרור גזים/ פיצוצים של הסוללה במקרה הגרוע ויותר מזה, השבבים של היום ממש חכמים ונותנים הרבה מאוד אפשרויות לאידוי(נרייב על זה בהמשך) ואפילו משחקים(חחח אמיתי, ראיתי פלאפי בירד וסנייק).

מוד שיודע לעבוד עם בקרת טמפ' - הגרסא היותר מתקדמת של מוד ה-VW זה הוא הTC Mod - במודים אלו יש שבבים יותר מתקדמים שיש בהם את כל ההגנות שיש במודים אלקטרוניים והם יודעים לחשב בזמן אמת את שינוי ההתנגדות בסליל(יש סלילים המתאימים לסוג אידוי זה ויש שלא) בזמן אידוי, הם לא באמת עובדים לפי טמפרטורה אמיתית אבל ברוב המקרים מאוד קרובים אליה, היתרון במודים אלו שאפילו אם נגמר הנוזל אתם לא תקבלו:
שאיפה יבשה - כשלוקחים שאכטה ובכותנה אין נוזל(יבשה), אין מה שיקרר את הסליל וזה גורם לו להתחמם הרבה יותר ולשרוף / לחרוך את הכותנה, התחושה שמקבלים מהשניה הראשונה של השאכטה הזו היא משהו שדומה ציפורניי השטן ששורט לכם את הגרון בזמן שהוא מושך את עצמו מהגיהינום דרך הפה שלכם :silent:
אגב חלק מהמחקרים שבהם מצאו שנפלטים חומרים מזיקים מהסיג"א(עדיין, בכמות הרבה יותר נמוכה מהסיגריה האנלוגית) היו עם מכונות שאשכרה ביצעו שאיפה יבשה במשך כמה שניות(ז"א שרפו את האמאמא של הכותנה, שום בן אדם בעולם לא היה יכול לאדות ככה)

אטומייזר / ראש - החלק העליון של הסיג"א שמכיל בתוכו סליל, כותנה ונוזל אידוי.

ישנם קטגוריות שונות של ראשים:
RDA - Rebuildable Dripping Atomizer - בראש זה צריך לטפטף נוזל מלמעלה על הכותנה והסליל/ים כל כמה שאכטות(הם לעיתים מכילים "באר" קטנה, ראשים אלו בד"כ מפיקים הרבה אדים ולא מומלצים למתחילים בגלל שצריך לבנות עליהם את הסלילים לבד. - לא ממש נוח ולא מיועד לנהיגה!

RTA - Rebuildable Tank Atomizer - לראש זה ישנו מיכל שאותו נמלא בנוזל אשר יספיג את הכותנה בתוך הסליל, ראשים אלא בד"כ מומלצים יותר לאידוי mtl אך יש כאלה שמתאימים לאידוי DL. יש הרבה סלילים מתחלפים לראשים אלה(מבריגים את הסליל המוכן לראש, מספיגים בנוזל ואפשר לאדות)

RDTA - Rebuildable Dripping Tank Atomizer - היבריד של ה2 מלמעלה, ראשים אלו פופולאריים לזמן כתיבת שורות אלו ומתאימים בד"כ לאידוי DL, פה יש גם מיכל שמכיל נוזל וגם יותר שטח לסליל.

נספח לאטומייזרים/ ראשים -
סלילים מתחלפים - Coil heads - אלו בד"כ חד פעמיים(זמן עבודה שלהם נא בין כמה ימים לכמה שבועות, תלוי בראש ובשימוש) ומתברגים לתוך האטומייזר, בתוכם יש סליל/ים וכותנה. ברגע שמרגישים שהטעם נחלש / יוצאים פחות אדים / הטעם מרגיש טיפה שרוף, יש להחליף אותם.


oHm - התנגדות הסליל - כמה שההתנגדות קטנה יותר ככה יותר וואטים תצתרכו, בשביל להבין את זה בקלות בואו נתייחס לסלילים כצינורות מים, ככל שהצינור עבה יותר כך יכול לעבור בו יותר לחץ מים(או בהקשרנו Watt ) ויש לו פחות התנגדות, ולהפך.
עוד דוגמא, אם ניקח 2 צינורות שווים (2 סלילים) שכל אחד מהם בעל התנגדות של 1 אוהם בנפרד, ונבריג את שניהם לתוך האטומייזר, אנו נקבל התנגדות של 0.5 אוהם, אם נקח 4 צינורות שווים (סלילים) נקבל התנגדות של 0.25 אוהם וכו...


דק בניה - בעל 2 או שלושה עמודים(פוסטים) כש-1 מהם הוא חיובי והשני/ים שלילי/ים(השלילי זה בעצם גוף האטומייזר)
Velocity deck - דק בעל 2 עמודים שנקרא על שם האטומייזר הראשון שהביא את השיטה הזו לשוק, זה הדקים הכי קלים לבנייה נכון לכתיבת שורות אלו.


סליל -חוט להט מלופף שבתוכו יש כותנה ספוגה בנוזל. ברגע שהוא מתחמם הנוזל שספוג בכותנה מתאדה.


החוט הכי הנפוץ - קנטל Kanthal - מתאים לאידוי רגיל- VV / VW

חוטים המתאימים לעבודה עם בקרת טמפ׳ -
פלדת אל חלד - SS - Stainless steel - המתכת הכי נפוצה לאידוי עם בקרת טמפ׳, קל לעבוד איתה.
טיטאניום - Ti - Titanium - חוט שקשה לעבוד איתו ולא מומלץ למתחילים.
ניקל Ni - לא מומלץ לשימוש באידוי מאחר וניקל היא מתכת שלא בריאה לגוף האדם, אין עדיין הוכחות שזה מזיק באידוי אבל עדיף להשתמש בSS.
בקרת טמפ׳ מתקדמת - TCR - מקדם טמפרטורה בהתנגדות - לכל מתכת יש tcr משלה וצריך להזינו למוד למשל של SS316 זה 0.91-94 אם אני לא טועה.

סוללות- החלק הכי חשוב!
יש כל מיני גדלים של סוללות, הרוב בגודל של 18650, תתעדכנו בבקשה בפורום על הסוללות הכי חדשות וטובות לשימוש, חובה לוודא שהסוללה יודעת לעמוד בעומס האמפרים של סגנון האידוי שלכם, מידע זה מתעדכן מפעם לפעם ולכן מיותר לרשום פה סוללות מומלצות כרגע, תשמשו בחיפוש של הפורום.
* לאידוי עם הרבה וואטים חובה לרכוש סוללות שיודעות לפרוק לפחות 20 אמפר!
*אם יש לכם מוד שמשתמש ב2 סוללות בו זמנית ויש לכם יותר מ2 סוללות ברוטציה, "תחתנו" זוג סוללות ככה שהם יוטענו ביחד ויהיו בשימוש ביחד, זאת כדי למנוע מצב של פריקת יתר ולשמור על חיי סוללה ארוכים יותר.
*ממליץ לקנות מטען ייעודי לסוללות ולא להטעין מהמוד, ככה גם המוד זמין 24/7 וגם גדול הסיכוי שהסוללות שלכם יחזיקו יותר זמן עד שתצתרכו לקנות חדשות.
*אם אתם כן מטעינים דרך המוד, לא לאדות מעל 10 וואט בזמן שמטעינים דרך המוד בגלל שזה גורס לעומד על הסוללה


טוב התעייפתי, חברה אם יש לכם מה להוסיף / שאלות, כולנו נשמח לענות.

מאיר תנעץ את השרשור בבקשה :thumbup:

Isrecpect
הודעות: 52
הצטרף: 13 ספטמבר 2016, 13:56

Re: מילון מושגים למאייד המתחיל

הודעה על ידי Isrecpect » 11 אוקטובר 2016, 06:55

כל הכבוד על ההשקעה ! רק לדעתי תוסיף עוד כמה מושגים אפילו הפשוטים ביותר כמו drip tip , th , rba וכו'
ואולי גם טיפה יותר על סלילים כמו קלפטון ושאר ההמצאות החדשות והמוזרות שיוצאות בלי סוף

סמל אישי של המשתמש
Platinum
הודעות: 6574
הצטרף: 30 אוגוסט 2012, 09:05

Re: מילון מושגים למאייד המתחיל

הודעה על ידי Platinum » 11 אוקטובר 2016, 11:36

נועץ. אם תאשר, אערוך ואוסיף מונחים וגם אחרים יוכלו להוסיף מונחים ואני אוסיף אותם לפוסט הראשון.
If you're going through hell, keep going. - Winston Churchill
תמונה

Subbie
הודעות: 1164
הצטרף: 26 אוקטובר 2014, 00:53

Re: מילון מושגים למאייד המתחיל

הודעה על ידי Subbie » 11 אוקטובר 2016, 14:05

תודה, אשמח שתערוך, זו המטרה של השרשור :thumbup:

Subbie
הודעות: 1164
הצטרף: 26 אוקטובר 2014, 00:53

Re: מילון מושגים למאייד המתחיל

הודעה על ידי Subbie » 11 אוקטובר 2016, 14:10

Isrecpect כתב:כל הכבוד על ההשקעה ! רק לדעתי תוסיף עוד כמה מושגים אפילו הפשוטים ביותר כמו drip tip , th , rba וכו'
ואולי גם טיפה יותר על סלילים כמו קלפטון ושאר ההמצאות החדשות והמוזרות שיוצאות בלי סוף
תודה, Rba רשום ביחד עם השאר...
חשבתי להוסיף על קלפטונים ושאר דברים אבל התעצלתי... כתבתי את כל זה לפני השינה :crazy:

omerremo33
הודעות: 162
הצטרף: 03 ספטמבר 2016, 00:05

Re: מילון מושגים למאייד המתחיל

הודעה על ידי omerremo33 » 13 אוקטובר 2016, 22:27

כל הכבוד על היוזמה זה בדיוק מה שכיוונתי אליו.....(ונענתי בגיחוך משהו)
אגב הנה המון חומר קריאה הכל על הכל (אמנם באנגלית אבל עדיין מאוד מקיף)
http://www.vaporauthority.com/pages/learn
תמונה

פרסם תגובה